Regulamin świadczenia usług psychologicznych
i terapeutycznych
§ 1. Postanowienia wstępne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady:
-
korzystania z serwisu internetowego www.agnieszkachacinska.pl, w tym dokonywania, zmian i anulowania rezerwacji Usług świadczonych przez SPIRE Agnieszka Chacińska;
-
zawierania umów dotyczących Usług przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, prawa i obowiązki Klienta i Usługodawcy wynikające z tych umów;
-
zasady świadczenia tych usług, w tym usług świadczonych na odległość (terapia online),
-
postępowania reklamacyjnego.
2. Niniejszy regulamin jest regulaminem w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Usługodawca przed zawarciem umowy nieodpłatnie udostępnia regulamin Klientowi w Serwisie w formie pdf. Akceptacja niniejszego regulaminu jest warunkiem korzystania z Serwisu i Usług świadczonych przez Usługodawcę.

4. Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia oznaczają:
- Usługodawca – SPIRE Agnieszka Chacińska, z siedzibą w Warszawie, ul. Kasprzaka 31b/403 01-234 Warszawa, NIP: 5252372838 , REGON: 142390040, adres www: www.agnieszkachacinska.pl, e-mail: chacinska.agnieszka@gmail.com wpisany do CEIDG;
-
Klient – osobę fizyczną korzystającą z usług Usługodawcy w celach niezwiązanych bezpośrednio z działalnością zawodową lub gospodarczą występujący w roli konsumenta;
-
Serwis – stronę internetową dostępną pod adresem www.agnieszkachacinska.pl;
-
Rezerwacja – rezerwacja wykonania Usługi określonego rodzaju i w danym terminie, dokonana przez Klienta;
-
Umowa o świadczenie Usług – zawarta na odległość umowa o świadczenie usługi psychologicznej lub terapeutycznej;
-
Usługa – świadczona przez Usługodawcę usługa psychologiczna lub terapeutyczna w formie stacjonarnej w gabinecie lub on-line za pomocą środków porozumiewania się na odległość w formie sesji terapeutycznej;
-
Usługa stacjonarna – usługa psychologiczna lub terapeutyczna świadczona w formie stacjonarnej w gabinecie;
-
Terapia online – usługa psychologiczna lub terapeutyczna świadczona za pomocą środków komunikowania się na odległość;
-
Terapeuta – psycholog świadczący na rzecz Klienta specjalistyczne usługi psychologiczne i terapeutyczne;
-
Regulamin – niniejszy regulamin wraz ze wszystkimi dokumentami stanowiącymi jego integralną część, w tym w szczególności „Polityka Prywatności”.
5. Warunkiem skorzystania z Usług jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na wszystkie jego postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale niezbędna do dokonania Rezerwacji.
§ 2. Ogólne warunki korzystania z Serwisu
-
W celu korzystania z Serwisu, po stronie Klienta spełnione muszą zostać minimalne wymagania techniczne:
-
urządzenie z dostępem do Internetu i oprogramowaniem umożliwiającym przeglądanie Serwisu;
-
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
-
-
W przypadku Terapii online oprócz wymagań określonych w ust. 1, konieczne będzie wyposażenie urządzenia do odbioru wideokonsultacji, mikrofon, wbudowany głośnik lub słuchawki oraz kamerę internetową.
-
Obowiązkiem Klienta przed skorzystaniem z Terapii online jest sprawdzenie czy posiadany przez niego sprzęt spełnia wymogi techniczne określone w niniejszym Regulaminie. W razie wątpliwości co do technicznych możliwości korzystania z Usługi przez Klienta, należy zwrócić się do Usługodawcy.
-
Usługodawca informuje, że problemy bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym lub innym, z którego korzysta Klient (firewalle – blokady, programy antywirusowe i inne), mogą ograniczyć lub uniemożliwić Klientowi dostęp do Terapii online.
-
Zasady zbierania oraz wykorzystywania przez Usługodawcę plików cookies, a także przetwarzania danych osobowych określa Polityka prywatności dostępna na Stronie Usługodawcy.
-
Korzystając z Serwisu Klient zobowiązany jest, w szczególności, do:
-
powstrzymania się od jakichkolwiek działań mogących utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Serwisu;
-
korzystania z Serwisu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów;
-
powstrzymywania się od jakichkolwiek działań naruszających prawa Usługodawcy, innych Klientów lub osób trzecich.
-
-
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w działaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub warunkami technicznymi po stronie Klienta.
-
Zawartość Serwisu, w szczególności teksty i znaki graficzne stanowi własność Usługodawcy i jest prawnie chroniona.
§ 3. Składanie zamówienia na usługę
-
W celu zamówienia Usługi należy skorzystać z jednej ze ścieżek składania zamówienia:
-
przez stronę internetową www.agnieszkachacinska.pl za pośrednictwem systemu e-rezerwacji wizyt,
-
przez infolinię telefoniczną pod numerem +48 782 378 635 wskazanym na stronie internetowej,
-
przez pocztę elektroniczną e-mail na adres: chacinska.agnieszka@gmail.com
-
osobiście – w czasie realizacji Usługi lub bezpośrednio po jej zrealizowaniu (gabinet nie prowadzi recepcji stacjonarnej).
§ 4. Rezerwacja Usługi przez system rezerwacyjny
-
W celu zamówienia Usługi należy wejść na stronę internetową: www.agnieszkachacinska.pl, gdzie dostępny jest system do rezerwacji e-wizyt.
-
Po dokonaniu wybory rodzaju, daty i godziny Usługi na stronie należy kliknąć przycisk Dalej. Następnie należy kolejno: wpisać dane Klienta wymagane w formularzu wyświetlonym na stronie, zakceptować zawarte w nim oświadczenia/zgody i kliknąć przycisk Rezerwuj. Po kliknięciu przycisku Rezerwuj zostanie zarezerwowany wybrany przez Klienta termin.
§ 5. Rezerwacja Usługi przez infolinię
-
W celu zamówienia Usługi należy zadzwonić pod numer +48 782 378 635 i potwierdzić telefonicznie datę i godzinę wizyty.
-
W toku rozmowy klient zostanie poproszony o potwierdzenie danych kontaktowych (mail, telefon), na które zostanie przesłane potwierdzenie terminu umówionej wizyty.
§ 6. Rezerwacja Usługi przez pocztę elektroniczną
-
W celu zamówienia Usługi należy wysłać maila na adres: chacinska.agnieszka@gmail.com. W odpowiedzi Klient otrzyma informacje o dostępnych terminach. Aby potwierdzić rezerwacje, należy odpisać mailowo, potwierdzając obecność w wybranym terminie. Rezerwując wizytę drogą mailową (bez użycia formularza do rezerwacji na stronie) klient godzi się z tym, że w czasie oczekiwania na jego potwierdzenie terminu drogą mailową, wybrana data może zostać wcześniej zarezerwowana przez Formularz lub telefonicznie.
§ 7. Osobista rezerwacja Usługi
-
W celu rezerwacji Usługi należy ustalić termin z Terapeutą w trakcie realizacji Usługi lub bezpośrednio po niej. Ta forma rezerwacji jest dostępna jedynie dla kontynuujących terapię
§ 8. Płatności
-
Metoda płatności za Usługi uzależniona jest od rodzaju Usługi.
-
W przypadku Terapii Online płatność za usługę następuje po dokonaniu rezerwacji, ale co najmniej 24 godziny przed dniem wizyty w jednej z wybranych form płatności:
-
W przypadku Usługi stacjonarnej płatność za usługę następuje po dokonaniu rezerwacji w jednej z wybranych form płatności:
-
Przelew na rachunek bankowy Usługodawcy
-
Przelew BLIK na wskazany numer telefonu
lub w dniu umówionej wizyty w jednej z wybranych form płatności:
-
Karta płatnicza
-
Przelew BLIK na wskazany numer telefonu
-
Gotówka
§ 9. Zawarcie umowy i świadczenie usługi
-
Dokonując Rezerwacji, Klient składa Usługodawcy ofertę zawarcia Umowy o świadczenie Usług wskazanych w Rezerwacji, na warunkach i w terminie tam określonym. Zawarcie umowy następuje z chwilą przyjęcia oferty przez Usługodawcę, co następuje poprzez potwierdzenie warunków Rezerwacji, wysłane pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta.
-
Pomiędzy Klientem a Usługodawcą dochodzi do zawarcia umowy na odległość bez jednoczesnej fizycznej obecności stron w jeden ze sposobów określonych w §4-6.
-
Klient ma możliwość zmiany terminu lub odwołania świadczenia Usługi objętej Rezerwacją w sposób analogiczny jak dla dokonywania Rezerwacji, określony w §3 na inny dostępny termin najpóźniej na 24 godziny przed zaplanowanym terminem realizacji Usługi.
-
Jeżeli Klient nie odwoła wizyty na co najmniej 24 godziny przed umówionym terminem Usługi stacjonarnej i nie przyjdzie na umówioną wizytę w gabinecie lub nie pojawi się na Terapii online, wówczas Usługa traktowana jest jak zrealizowana z obowiązkiem zapłaty. Z uwagi na powyższe, wpłacona przez Klienta kwota nie podlega zwrotowi, a w przypadku gdy Usługa nie została opłacona, Klient będzie obowiązany uregulować zaległą płatność z tytułu niewykonania umowy na podstawie art. 471 kodeksu cywilnego, w związku z tym otrzyma od Usługodawcy przypomnienie oraz będzie miał obowiązek zapłaty takiej kwoty w terminie najpóźniej do 7 dni od otrzymania przypomnienia o płatności. Należność z tego tytułu, należy uregulować w każdym przypadku przed kolejną Usługą.
-
W wyjątkowych przypadkach Usługodawca zastrzega sobie prawo anulowania Rezerwacji, w tym Rezerwacji opłaconej, jeśli z ważnych powodów Usługa nie może być wykonana na warunkach określonych w Rezerwacji. W takim wypadku Usługodawca zawiadamia Klienta pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta lub telefonicznie na podany numer telefonu. W przypadku Rezerwacji opłaconej, w zależności od wyboru Klienta, Usługodawca bądź zalicza płatność na poczet innej Usługi lub innej Rezerwacji, bądź zwraca płatność na rachunek bankowy Klienta.
-
Usługodawca w ramach oferowanych usług nie udziela porad przez telefon lub e-mail. Jeżeli Klient potrzebuje natychmiastowego wsparcia, powinien zadzwonić pod numer 116 123 (ogólnopolska poradnia telefoniczna dla osób przeżywających kryzys emocjonalny) lub udać się do najbliższego ośrodka interwencji kryzysowej.
§ 10. Odstąpienie od umowy
-
Zgodnie z ustawą o ochronie praw konsumenta, Klient może odstąpić od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, poprzez wysłanie na piśmie stosownego oświadczenia na adres siedziby Usługodawcy lub za pomocą adresu e-mail: chacinska.agnieszka@gmail.com.
-
Klientowi na podstawie art. 38 pkt 1 ustawy o ochronie praw konsumenta nie przysługuje jednak prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w odniesieniu do umowy o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został o tym poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usług.
-
W przypadku odstąpienia Klienta od Umowy za pomocą poczty elektronicznej, Usługodawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy za pomocą poczty elektronicznej.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, umowę taką uważa się za niezawartą, a strony zobowiązane są zwrócić to, co sobie na jej podstawie wzajemnie świadczyły.
-
Usługodawca dokona zwrotu wartości Zamówienia, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia odstąpienia przez Klienta od Umowy na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
§ 11. Zasady świadczenia Usługi
-
Usługi są świadczone na rzecz Klienta przez Terapeutę, który posiada odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
-
Usługi są świadczone z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
-
Klient ma prawo do informacji m.in. o swoim stanie zdrowia i przebiegu terapii, w sposób dla niego zrozumiały. Udzielanie informacji o usługach świadczonych na rzecz Klienta innym osobom, może nastąpić tylko za jego zgodą lub w innych przypadkach określonych przepisami prawa.
-
Klient ma prawo uczestniczyć w świadomym podejmowaniu podstawowych decyzji terapeutycznych dotyczących jego zdrowia na warunkach określonych w kontrakcie terapeutycznym.
-
Terapeuta odpowiedzialny za świadczenie usług na rzecz Klienta kieruje się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe akty prawne, kodeksy dot. wykonywania określonego zawodu.
-
Klient, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania z usług ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi.
-
W miejscu prowadzenia terapii obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, spożywania alkoholu, jak i używania innych środków odurzających.
-
Klient ma obowiązek szanować wyposażenie będące w posiadaniu Usługodawcy oraz zobowiązany jest pokryć koszty z tytułu szkód powstałych z jego winy.
-
Klient ma obowiązek utrzymywania higieny osobistej oraz stosowania się do zaleceń Specjalisty lub zapisów kontraktu terapeutycznego.
-
Usługa trwa każdorazowo 50 minut. Z ważnych powodów Terapeuta może zdecydować o jej skróceniu, bądź przedłużeniu.
-
Usługa nie zostanie przedłużona, w przypadku gdy Klient się spóźni. Spóźnienie z winy Klienta skraca czas Usługi, chyba że Terapeuta postanowi inaczej.
-
W przypadku, gdy Klient spóźnia się na Usługę, Terapeuta będzie oczekiwał na Klienta przez 20 minut jej trwania. W przypadku spóźnienia dłuższego niż 20 minut Terapeuta ma prawo opuścić gabinet lub odejść od komputera i odmówić wykonania Usługi. Taka Usługa jest traktowana jak zrealizowana, a Klient zobowiązany jest do pokrycia jej pełnego kosztu.
-
W przypadku, gdy Terapeuta spóźni się na Usługę, przedłuży on Usługę o czas spóźnienia lub zapewni, że kolejna Usługa w zależności od dyspozycji Klienta zostanie wydłużona o czas spóźnienia.
-
Klient obowiązany jest rzetelnie i z zaangażowaniem współpracować w procesie terapeutycznym, w szczególności obowiązany jest stosować się do zaleceń Terapeuty.
-
W przypadku świadczenia Usług w formie Terapii online, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z nieuprawnionego dostępu osób trzecich do treści przekazu składającego się na tę Usługę.
-
W przypadku nieprzestrzegania przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu, może mu zostać odmówione świadczenie Usług, z wyjątkiem sytuacji zagrażających życiu i zdrowiu.
§ 12. Reklamacje
-
Obowiązkiem Usługodawcy jest dostarczenie Klientowi Usług wolnych od wad.
-
Klient ma prawo do złożenia reklamacji na świadczoną Usługę. Reklamację należy wysyłać pocztą elektroniczną na adres Usługodawcy chacinska.agnieszka@gmail.com. Reklamacja powinna zawierać dane Klienta (imię, nazwisko, adres e-mail, opcjonalnie numer telefonu) oraz wskazanie zastrzeżeń i uwag do Serwisu z uzasadnieniem.
-
Usługodawca ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego.
-
W przypadku niemożliwości rozpatrzenia reklamacji w terminie wskazanym powyżej, Usługodawca powiadomi Usługobiorcę o tym fakcie wraz z podaniem przyczyny drogą elektroniczną.
§ 13. Zmiana regulaminu
-
Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z uzasadnionych powodów, w szczególności gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych Usług.
-
Wszelkie zmiany do Regulaminu stają się skuteczne w chwili ich zamieszczenia w Serwisie, o ile nie zastrzeżono inaczej.
-
Po ukazaniu się informacji o zmianach w Regulaminie, Klient powinien niezwłocznie zapoznać się z nową treścią Regulaminu.
-
Rezerwacje złożone przed wejściem w życie zmian Regulaminu realizowane są zgodnie z dotychczasową treścią Regulaminu, chyba że Klient wyraził zgodę na stosowanie Regulaminu w zmienionym brzmieniu.
§ 14. Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego.
-
W razie wyniknięcia sporu dotyczącego realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych przez Usługodawcę Usług, strony będą zmierzały do polubownego rozstrzygnięcia go. W razie jego braku spory podlegają rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Usługodawcy.